Witam ! Ciekawi mnie sprawa "wydłużenia" piątego w Octavce . Ile taka impreza kosztuje z ciekawości ?
..to zależy jaką strategię przyjmiesz..... zatem ustalmy warunek brzegowy..tyle ile nowa skrzynia plus robota....
...poprzez podmiane zębatki po skrzynie używane... :szeroki_usmiech
może zanim, zaczniesz kompletowac graty, to sprawdź jakie skrzynie z jakimi przełożeniami występowały w silniku, do którego ten myk chcesz zastosować, nastepnie porób sobie symulacje na skrzyniach pod kątem predkości w funkcji obrotów wału oraz obrotów wału w funkcji prędkości, a ujrzysz ile zyskasz na prędkości i zbijesz z obrotów.... oraz wyrobisz sobie wyobrażenie o ogólnej charakterystyce skrzyni i czy skórka jest warta za tę wyprawkę
jeno pamiętaj, że przełozenia są dobierana do lajstunga silników......owszem patent o jakim mówisz ma zastosowanie ale w dłubanych tedei, raczej.... :wink:
Odnośnie przerabiania 5 w tdi. Jak nie masz mocnego tdi to bedzie ci bardzo ciężko to wykorzystać. Ja mam takie paskuctwo i trzeba zawsze troche 4 wyżej podkręcić. Jak chcesz wiamre sensowni przyśpieszać. Fakt jest że przy 2000obr mam około 125Km/h wegług gps. max jaki poszedłem było 246Km a można było wiecej tylko wtedy brakło drogi i jaj. Albo to była moja granica nieśmiertelności
Aby takie coś zrobić trzeba rozbebeszyć całą skrzynie bo piąty bieg jest ostatni w korpusie. zdemontować tryby. Bez praski i komory nie ma opcji. Moje przełożenie pochodzi z audi a8 3.0 tdi i tez było przetaczane pod względem średnicy, szerokości oraz dorobienia tuleji z wpustem ale da rade. I montaż wszystkiego do kupy z nowymi uszczelnieniami.
koszty.
Skrzynia jakaś sensowna 5 to około 600-900zł
częsci uszczelnienia około 600zł
robocizna 1000zł.
Nie wiem jakie mam przełożenie V biegu bo sprawdzaliśmy jaki zestaw zębatek bedzie pasował to było doświadczalnie. A model skrzyni musze sprawdzić. Tak w ramch info mam O1
bezelex, też o tym myślę. Tyle że nie zmiana piątego biegu a zmiana skrzyni na 6b z seata exeo lub audi A3. Przy silniku 1.6 MPI w tych samochodach były skrzybie 6b. Tyle że strasznie ciężko taką znaleźć :evil:
bezelex, też o tym myślę. Tyle że nie zmiana piątego biegu a zmiana skrzyni na 6b z seata exeo lub audi A3. Przy silniku 1.6 MPI w tych samochodach były skrzybie 6b. Tyle że strasznie ciężko taką znaleźć :evil:
Czyli jednak dorzucenie dluzszego biegu to duzo "zabawy" , chyba jednak wymiana na 6b wchodzi w gre . Jak narazie 5b musi wystarczyc .A jakie oznaczenia ma ta skrzynia 6b ? Dzieki za szybkie info :P
Kilka lat temu temat w TDI byl walkowany. Kolo 5 biegu kupowalo sie w ASO nowe, rozkrecalo skrzynie od strony skrzynii bez jej zdejmowania, wymienialo kolo i skrecalo, nalewalo oleju. Trzeba by poszukac, jakbym jezdzil OI do dzis, to taki mod bylby zrobiony.
A w benzynie, no coz mocy duzo nie ma, ale faktycznie obroty spadna na 5 biegu i bedzie ciszej
Walus, Ale jakie pitu pitu, mowa jest o aucie ktore ma ~100KM. Co za problem poszukac jeszcze mniejszego przelozenia - tylko po co. Bedziesz za kazdym razem krecic na 4 biegu do 4tys, zeby po wrzuceniu 5 miec 1500obr :roll:
Jak potrzebowales wiecej to IMO do dupy bylo wsadzanie skrzyni 5 biegowej, tylko trzeba bylo wsadzic 6 biegowa i przerobic 5 i 6 bieg. Wtedy to i 270 by auto jechalo. Generalnie predkosci powyzej 200 w OI to jakas fantastyka dla wiekszosci jej posiadaczy wiec o czym mowa :twisted:
Te 500 obr to jakies 20km/h - dla 99% ludzi wystarczy
W mojej skrzyni LVN mam zmienione przełożenie 5 biegu z 0,8125 na 0,74. Na V biegu przy prędkości 3000 obr/min na zestawie wskaźników jest prędkość 109 km/h. Na oryginalnym przełożeniu prędkość była ok. 100 km/h (nie pamiętam dokładnie).
pejo, Możesz bardziej rozwinąć swoją wypowiedź , tzn co było robione jakie części i jak głęboka ingerencja w skrzynie czyli czy wymagała demontażu i czy ogarnąłeś to na autku .No i najważniejsze czy ta przeróbka dała zadowolenie kierowcy ( dużo ciszej ? ) i czy są duże wyczuwalne różnice przy zmianie z 4 na 5 bieg .No i jakie koszta ?.
Wiem że to sporo pytań ale mam dokładnie taką samą skrzynię i silnik , i też się zastanawiam nad taką modyfikacją .
pejo, Możesz bardziej rozwinąć swoją wypowiedź , tzn co było robione jakie części i jak głęboka ingerencja w skrzynie czyli czy wymagała demontażu i czy ogarnąłeś to na autku .No i najważniejsze czy ta przeróbka dała zadowolenie kierowcy ( dużo ciszej ? ) i czy są duże wyczuwalne różnice przy zmianie z 4 na 5 bieg .No i jakie koszta ?.
Wiem że to sporo pytań ale mam dokładnie taką samą skrzynię i silnik , i też się zastanawiam nad taką modyfikacją .
Wymienione zostały koła zębate V biegu. Operacja odbyła się na aucie - dostęp do kół V biegu jest po zdjęciu dekla z tyłu skrzyni. Takie same skrzynie są w Fabiach, trzeba tylko sprawdzić jakie ma przełożenie V bieg - ja akurat miałem dostęp do kół o takim przełożeniu (więc koszt 0 zł :szeroki_usmiech).
Modyfikację robiłem raczej pod kątem zużycia paliwa aniżeli głośności - denerwowała mnie jazda na autostradzie 110-120 km/h aby mieć rozsądne spalanie.
Jeżeli zechcesz to możemy porównać prędkości przy poszczególnych obrotach silnika i wtedy będzie odpowiedź o ile jest ciszej.
Jeśli chodzi o zmianę z 4 na 5 to nie zauważyłem specjalnej różnicy - tzn. można przyspieszać na V biegu od 70 km/h bez problemów.
Dziek za odpowiedź , chyba pomału zacznę się rozglądać i szukać odpowiednik kół 5 biegu , istotne jest przy naszych silnikach by nie przegiąć z przełożeniem tzn by nie było aż takiej dużej różnicy między 4 a 5 ( żeby nie ciągnąć 4 biegiem ), to co opisujesz powinno w zupełności wystarczyć .
pejo, Możesz bardziej rozwinąć swoją wypowiedź , tzn co było robione jakie części i jak głęboka ingerencja w skrzynie czyli czy wymagała demontażu i czy ogarnąłeś to na autku .No i najważniejsze czy ta przeróbka dała zadowolenie kierowcy ( dużo ciszej ? ) i czy są duże wyczuwalne różnice przy zmianie z 4 na 5 bieg .No i jakie koszta ?.
Wiem że to sporo pytań ale mam dokładnie taką samą skrzynię i silnik , i też się zastanawiam nad taką modyfikacją .
Wymienione zostały koła zębate V biegu. Operacja odbyła się na aucie - dostęp do kół V biegu jest po zdjęciu dekla z tyłu skrzyni. Takie same skrzynie są w Fabiach, trzeba tylko sprawdzić jakie ma przełożenie V bieg - ja akurat miałem dostęp do kół o takim przełożeniu (więc koszt 0 zł :szeroki_usmiech).
Modyfikację robiłem raczej pod kątem zużycia paliwa aniżeli głośności - denerwowała mnie jazda na autostradzie 110-120 km/h aby mieć rozsądne spalanie.
Jeżeli zechcesz to możemy porównać prędkości przy poszczególnych obrotach silnika i wtedy będzie odpowiedź o ile jest ciszej.
Jeśli chodzi o zmianę z 4 na 5 to nie zauważyłem specjalnej różnicy - tzn. można przyspieszać na V biegu od 70 km/h bez problemów.
hej
jakaś podpowiedź jak znaleźć takie koło od czego gdzie itp, od czego zacząć?.
Jak u ciebie po wymianie, przerabiałeś tylko 5, czy 4 też. Teraz mam 130@4K obrotów.
dzieki
Komentarz